Vill du synas här? Kontakta info@blogbiz.se

Steg du kan ta idag för att bli lyckligare

Alla vill väl vara glada, men ändå jobbar man ofta mot att vara framgångsrik eller möta andras förväntningar snarare än att fokusera på det som faktiskt spelar roll – lyckan. Om du vill ändra på det är det dags att du sätter redan igång i dag! Jag har samlat ihop några steg du kan ta för att bli gladare. Låt oss sätta igång!

Prova ett kosttillskott som CBD

Ibland kan det vara så att din kropp är ur balans och då är det svårt att känna sig bra. Om det är så för dig kan det vara en bra idé att ta en titt på din kost för att se till att du verkligen får i dig det du behöver – och du kanske också vill prova på ett kosttillskott som CBD.

 

CBD är en cannabinoid som kan hjälpa dig återställa balansen i systemet, förbättra ditt humör och minska stress. Att använda CBD mot stress och ångest har visat sig väldigt effektivt och kan göra väldigt stor skillnad.

 

Om detta låter bra ska du veta att detta naturliga tillskott inte heller har några farliga bieffekter, så du kan beställa hem hampakapslar direkt och påbörja den dagliga doseringen! Det tar ofta några dagar att få den fulla effekten.

Träna ditt sinne

Du vet säkert redan det här, men det är DU som är ansvarig för din lycka och bestämmer vad du fokuserar på. Visst kan du inte hindra dåliga saker från att hända, men du kan påverka din hjärna och se till att det du väljer att fokusera på är det som är bra som finns i ditt liv.

 

Det kan du göra genom att helt enkelt välja att fokusera på det som gör dig glad och att medvetet stoppa dina tankar när du märker att de är på väg åt fel håll. Det är hårt arbete, men helt klart värt det.

Ha saker att jobba mot och se fram emot

Den förra punkten talar om att fokusera på nuet, men det är även viktigt att du har saker att se fram emot och jobba mot. Planera in roliga saker i framtiden och sätt tydliga mål för dig själv – detta hjälper dig att leva igenom även de dagarna du inte lyckas vara lycklig. Att se fram emot någonting kan vara ovärderligt när allt känns lite extra tufft och utan mål att sträva efter är det lätt att man känner sig borttappad och fast i vardagen.

 

Kom och var en röst för det iranska folket

Kommande event i Stockholm för att hjälpa det iranska folket.

Jag brukar inte dela kallelse till protest men denna gången vill jag dela en viktig avisering jag fick från en tjej kompis från Iran. Svårt för mig att förklara med ord saker som för mig och i andra länder som Sverige är en självklarhet. Svårt för mig att uttala mig om det när jag själv är uppfostrad i kristen tradition men härifrån vill visa min empati till det iranska folket för det som pågår just nu mot kvinnor som bär inte slöja.

Hoppas att tillsammans kan vi vara en röst för det iranska folket härifrån eftersom av alla rättigheter de viktigaste är mänskliga rättigheter, en självklarhet för mig och jag hoppas även för dig.

Kom och bli en stöd. Kom Onsdag den 28 kl 17 i Norrmalnstorg, Stockholm.

Orolig?

Det finns flera saker som du kan göra för att hantera och reglera din oro och må bättre. Här kommer några allmänna råd. En av de viktigaste är att prata med någon, rätt person. Ring som du känner dig trygg med eller du kan också söka anonymt stöd via telefon.

Du som är äldre och känner dig ensam kan till exempel kontakta Inspiracle. Du som är orolig för någon annan kan kontakta en stödlinje, eller ibland kan du behöva mer stöd, till exempel genom att gå i terapi.

Någonting jag tycker att det är super viktigt är att ta in lagom mycket information  Visste du att ta reda på fakta kan motverka onödig oro. Därför kan det kännas skönt att hålla sig uppdaterad. Min mamma till exempel  i Spanien tittar på nyheter hela tiden och visst det påverkar negativt, tycker jag.

Därför är det viktigt att begränsa tiden som du ägnar åt att söka information om det som oroar dig. Var uppmärksam på att inte informationen förstärker din oro.

När du oroar dig är det lätt att missa andra viktiga saker. Om tankarna mest får dig att må dåligt kan du försöka att fokusera på något annat. Kom ihåg att det hjälper inte att oroa sig!

Istället ta en promenad, ringa någon du känner, läsa en bok, titta på en film, städa eller laga mat. Välj något som brukar få dig på bättre humör. När man är orolig är det vanligt att man får svårare att sova eller att man får större eller mindre aptit. Det är lätt att bli alltför stillasittande.  Tänk på det!

Vet du om någon är avundsjuk på dig?

Ett starkt tecken på att du lider av avundsjuka är att du inte riktigt kan glädjas med människor i din närhet. Ett exempel är när din vän får nytt toppjobb (igen) och du instinktivt reagerar med en känsla av ”inte nu igen”.

 

Använd istället spegellagen: Utmana reptilhjärnan som reagerar på känsla med hjärta och en stor dos av hjärna. Gratta din vän, ge hen en komplimang och försök att dela hens glädje – på riktigt. Nästa gång någonting går din väg kan du räkna med att hen gör samma sak för dig.

Vill du veta mer om avundsjuka?. Kolla gärna min Youtube kanal @misslopezcoaching

 

TIPS NÄR MAN KÄNNER SIG STRESSAD

Känner du dig stressad?. Här kommer några tips för dig.

Alla är vi olika när det kommer till stress. Vissa jobbar på riktigt bra under press och vissa känner enorm stress om det blir för mycket på en och samma gång. Stress är inte bra för någon i långa loppet. Så det är viktigt att slappna av, koppla av och ha en stund för sig själv i lugn och ro.

Att känna stress har vi alla gjort någon gång. Alla bollar man har i luften, alla “måsten” man har, möten, jobb, skola, uppgifter, hemmet, städning, partnern, singellivet, vänskap. Ibland känns det som om man ska hinna med 100 år på en och samma dag och man känner sig helt utmattad.

Alla är vi olika när det kommer till stress, det vet man. Vissa jobbar på riktigt bra under press och vissa känner enorm stress om det blir “för mycket” på en och samma gång. Stress är inte bra för någon i långa loppet. Så det är viktigt att slappna av, koppla av och ha en stund för sig själv i lugn och ro.

Att varva ner och bli av med stress är en av de viktigaste sakerna man måste göra, att i alla fall försöka släppa dagen. Att få ge sig själv lite egentid på kvällen eller när man har tid till det. Det behöver inte vara något stort, det behöver inte vara en veckas semester. Utan ta de där små stunderna och slappna av och njut.

Eller varför inte ringa?. När man plötsligt behöver man prata med någon: INSPIRACLE. Då kan du få enkla svår om livetsfrågor.

 

 

 

Stressad? Inspiracle på Youtube

Orolig? Behöver du prata med någon här och nu?. Mer information finns i videon. Inspiracle hjälper dig med stresshantering när du mest behöver prata med någon, helt plötsligt.

Nu finns det en promo video även på Youtube @misslopezcoaching

STRESSAD?

STÖD PÅ TELEFON INSPIRACLE I livet kan allting hända och allt kan vända. Hos oss slipper du vänta. Låt inte hinder och fallgropar stoppa dig. Våra samtalsterapeuter hjälper dig med vägledning. Det har aldrig varit lättare att få råd och stöd. Oavsett vad du behöver hjälp med kan du prata med en av våra terapeuter direkt. Få råd och stöd på telefon. Prata med en expert coach direkt!

RING 00 46 9391945 23,95 sek

INSPIRACLE www.inspiracle.se

 

OM MUSIKEN I Am a Man Who Will Fight for Your Honor de Chris Zabriskie cuenta con una licencia Creative Commons Atribución 4.0. https://creativecommons.org/licenses/… Fuente: http://chriszabriskie.com/honor/ Artista: http://chriszabriskie.com/ Serenity de Audionautix cuenta con una licencia Creative Commons Atribución 4.0. https://creativecommons.org/licenses/… Artista: http://audionautix.com/

 

Lär dig att ändra ditt tankesätt med Buddhas meditation och Inspiracle

Jag är en ny person efter jag har upptäckt meditationsteknik, som jag använder inte bara när jag mediterar med benet i kross utan även när jag går på gatan upptagen med mina tankar. Jag är glad att annonsera ett nytt samarbete med Kadampa när du vill meditera i Stockholm, mitt i stan.

Syftet med meditation är att utveckla inre ro genom att utveckla positiva tankesätt och sluta med negativa tankar. När sinnet har slagit sig till ro, utvecklar vi positiva sinnestillstånd som hjälper oss att lösa våra dagliga problem, som t.ex. tacksamhet, tålamod och medkänsla. Prova själv genom att följa enkla instruktioner för andningsmeditation. Det hjälper!

En bra komplement är samtalsterapi när du plötsligt behäver prata med någon.

Meditation för alla och må bra!

Få hjälp direkt

“Jag är nöjd med tjänsten jag fick frän rådgivaren. Min relation hade precis tagit slut och mådde inte alls bra. Samtalsterapeuten hjälpte mig att se på saken från ett nytt perspektiv och började må bättre direkt efteråt. Det kändes pålitligt och proffesionellt!”

Hitta balansen med Inspiracle Ring 0939 1945

Att hitta balansen i livet är det viktigaste jag vet. För mig det handlar inte om att vara best utan att må bra med sig själv tillsammans med andra.

Du kanske känner dig stressad och får inte tiden att räcka till. Balansen mellan arbete och familj kan vara svår att hantera. Du skulle vilja ha tid att reflektera över dig själv och få stöd av en coach. Men du har troligen inte haft tid att leta rätt på en coach, än mindre avsätta tid för att gå till en coach.

Ny Inspiracle  tjänst vill hjälpa dig som känner att du sitter fast i ekorrhjulet och inte kommer någonstans i din egen utveckling. Jag vill att du ska känna dig balanserad och tillfreds med livet och få tid för din egen reflektion och återhämtning, därför jag rekommenderar till er alla i behovet att plötsligt behöver prata med någon att ringa på svensk betalnummer 0939-1945, 23,95 sek per minut.

Jag har lärt mig så mycket av mycket av mina upp och nedgångar därför är det viktigt att hjälpa andra nu som vill. Att hitta balansen i livet är det bästa jag vet!

Kontakta mig gärna vid frågor. Jag erbjuder terapi på telefon och är mycket glad att jag har hjälpt många att må bättre med sitt liv. Vill du också mp bättre?

Vi hörs!

 

 

Till startsidan